Öğrenme Güçlüklerinde Tanılama Süreci Semineri
Öğrenme Güçlüklerinde Tanılama Süreci Semineri
Öğrenme güçlükleri, çocukların okuma, yazma, matematik gibi temel akademik becerileri öğrenmekte zorluk yaşadığı durumları ifade eder. Bu tür güçlükler, çocukların öğrenme potansiyeline rağmen tipik bir öğrenme sürecini takip edememeleri sonucu ortaya çıkar. Öğrenme güçlüklerinin tanılanması, çocuğun eğitimine ve desteklenmesine yönelik önemli adımlardan biridir ve dikkatli bir değerlendirme süreci gerektirir.
Öğrenme güçlüklerinin tanılama süreci, genellikle çocuğun öğretmeni, ailesi ve okul psikoloğu ya da özel eğitim uzmanı tarafından yürütülür. Bu süreç, çocuğun akademik becerilerini ve öğrenme tarzını değerlendirmek için çeşitli yöntemler kullanır. Okul performansını gözlemlemek, standardize testler ve değerlendirme araçları kullanmak, öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek için öğretmenler ve uzmanlarla görüşmek bu sürecin temel adımlarındandır.
Tanılama sürecinin amacı, çocuğun öğrenme güçlüklerinin nedenlerini anlamak ve uygun destek ve müdahale stratejilerini belirlemektir. Öğrenme güçlüklerinin doğru bir şekilde tanılanması, çocuğun ihtiyaçlarına uygun eğitim ve destek almasına yardımcı olur. Böylece çocuk, öğrenme güçlüklerini aşmak ve akademik başarıya ulaşmak için gerekli olan destek ve fırsatlara sahip olur.
Kazanımlar
Eğitim sonunda elde edeceğiniz kişisel ve mesleki gelişim sertifikanız/sertifikalarınız ile iş hayatında kendinizi bir adım öne taşıaybilirsiniz. Bu tür eğitimler destekleyici faaliyetler sınıfında bulunmaktadır. Gelişiminize katkıda bulunarak almaya hak kazandığınız sertifikanız/sertifikalarınızı CV'nize ekleyerek kullanabilirsiniz. Üniversitemiz tarafından verilen sertifikaları kamu ve özel sektörde geçerlidir.
Eğitime Kimler Katılabilir
Kişisel gelişimine katkıda bulunmak isteyen ve ilgili alanda eğitim alarak görevde yükselmek/işe girişte avantajlı konuma gelmek isteyen kişiler için uygundur. Eğitim hayatını sürdüren öğrenciler de sertifikalı eğitim programına başvuruda bulunabilir.